خانه / مقالات / برندسازی شخصی (Personal Branding) چیست؟

برندسازی شخصی (Personal Branding) چیست؟

در این مطلب سعی میکنیم تا شما عزیزان را با مفهوم برند شخصی بیشتر آشنا کنیم.در ادامه این مطلب به برخی نکات قابل توجه در رابطه با برند شخصی میپردازیم.

edris-ac

برندسازی شخصی

edris-ac.com

در جوامع امروز؛ انسان ها به واسطه یک لقب و یا با یک ویژگی شناخته می شوند که ویِژه خودشان است . به عنوان مثال؛ خانم X مدیر خوبی در کسب و کار است؛ آقای Y در زمینه مکانیک خودرو فردی ماهر است . آقای Z صدای عالی ی دارد و خوش صداست . تمام ایـن خصوصیات در واقع همـان برند شخصی اشخاص هست که به واسطه آن در بین دیگـر ان شناخته و متمایز می شوند. در ایـن مقاله قصد آن داریم تا با مقوله برندسازی شخصی یا Personal Branding بیشتر آشنا شویم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای ایـن مقاله با ما همراه باشید.

 

برند شخصی چیست؟

برند شخصی شما؛ علت متمایز نمودن شما از دیگـر ان است . چیزی که سبب می شـود تا شما را از دیگـر ان متمایز نماید . برند شخصی به مثابه تصویری هست که حاوی همه صفات و خصوصیات ی شما است که بعد از شنیدن نام شما؛ آن تصویر در ذهن کسانی که شما را می شناسند پدیدار می شـود .

جهت تهیه برند شخصی تان؛ قبل از هرچیز؛ می بایست همه افکارتان را منظم کـرده و چشم انداز و آینده مورد نظـر خود را به روشنی تصویر سازی نمایید؛ همین طور معین بکنید که نزد دیگـر ان؛ دوست دارید چطور به نظـر آمده و زندگـی شخصی تان دارای چه شکل و شمایلی باشد.

شما کی می باشید ؟

حقیقی بودن و تک بودن شما به عنوان سنگ بنای برند شخصی شما در نظـر گرفته می شـود . شما به عنوان کسی که می خواهد برند شخصی خود را خلق نمایـد وظیفه دارید تا با صفات انسان ی که هویت؛ شخصیت و کاراکتر شما را می سازد آشنا شوید و در انتها؛ خودتان را به عنوان فردی متمایز پیدا بکنید .

گام اول  ارزش های خود را معین نمایید

مهمترین مفهومی که در زندگـی هر شخصی وجود دارد؛ ارزش های آن فرد است . ارزش ها مسائل ی می باشند که اشویِژه به وقت تصمیم گیری های مهم؛ آنها را در نظـر می گیرند و از وجود آنها در تصمیماتشان استفاده می کنند.

به عنوان مثال؛ فرض بکنید که ارزش های یک فردی حاوی (خانواده؛ دوست ها ؛ پول و ارتقا شخصی) است .

همه ایـن مسائل ؛ مفاهیمی هست که زندگـی آن فرد را تشکیل می دهند و وقتی که او با یک تصمیم با ارزش مواجه می شـود ؛ به تمام ارزش های خود در ذهنش رجوع خواهد کرد تا برترین انتخاب را داشته باشد.

گام دوم  به ارزش های خود اولویت دهید

وقتی که ارزش هایتان در یک لیست قرار می گیرند؛ مدقت خواهید شد که ارزش همه آنها برایتان بصورت یکسان نخواهد بود. برای ایـن منظور؛ شما نیازمند آن می باشید که لیست خود را اولویت بندی نمایید. کافیست در زمان های متفاوت و ویِژه از خود بپرسید که کدام یک بیشتر از دیگـر ی دارای ارزش است .

گام سوم بدنبال اشتیاق خود بروید

اشتیاق شما؛ حاوی همه کارهایی هست که علاقه مندید تا برای آن زمان گذاشته و بدون خستگی آنها را انجام دهید و ایـن دقیقاً همـان چیزی هست که حس علاقه مندی و کنجکاوی شما را برانگیخته می نماید و در صورتیکه در کاری وجود داشته باشد؛ سبب می گردد تا با علاقه به سراغ آن رفته حتی در صورت عدم دریافت پول؛ آنرا انجام دهید

رمز بنیادی برندسازی شخصی؛ دقیقاً در ایـن پارت وجود دارد. با پیدا کردن اشتیاق هایتان؛ کار هایی که بیشترین حس رضایت را برای شما فراهم می نماید نمایان خواهد شد. در ایـن لحظه؛ در صورتیکه بتوانید هدف خود را در راستای تجربه آنها در زندگـی شخصی و کاری خود لحاظ بکنید ؛ شادی و موفقیت را همچنین میتوانید از آن خود بکنید .

گام چهارم شخصیت خود را بهتر بشناسید

خصلت شما؛ خصوصیات یی می باشند که تشکیل دهنده شخصیت شما می باشند. معرفت از آنها کمک شایانی به برندسازی شخصی تان خواهد کرد.

گام پنجم  از دید دیگـر ان خود را بشناسید

کوشش کنید تا با تصویری که دیگـر ان (خانواده؛ دوست ها و آشنایان) از شما دارند آشنا شوید. معرفت دیگـر ان از شما با شناختی که خودتان از شخصیت تان دارید مفرق است . در صورتیکه بتوانید به نگاه دیگـر ان نسبت به خودتان آشنا شوید؛ مدقت خواهید شد که تصور اشخاص دیگـر نسبت به شما چطور خواهد بود.

گام ششم معین بکنید به چه کسی می خواهید تبدیل شوید

حال که دید و معرفت بهتری نسبت به خود پیدا کرده اید؛ زمان آن رسیده که به وهله بعدی رفته و معین نمایید که دوست دارید چه کسی شوید و چه اهمیت ی پیدا نمایید. کوشش کنید تمام فکر خود را بر روی ایـن مسئله بگذارید که در زندگـی شخصی و در زندگـی پیشرفته تان دوست دارید چه اهمیت ی را بدست آورید.

گام هفتم  حیطه شغلی ایده آل خود را معین نمایید

 

Image result for brand

در ایـن پارت ؛ کوشش کنید تا حیطه های شغلی مورد نظـر و محبوب خود را پیدا کرده و در آنها؛ شروع به کار نمایید. یادگیری در حیطه های مورد نظـر را شروع کنید و هدف خود را برای رسیدن به کار در آن حیطه به صورت تخصصی قرار دهید.

گام هشتم  چشم انداز خود را ارزشمند هایتان مقایسه نمایید

وظیفه شما در ایـن بخش؛ آن هست که بعد از انتخاب چشم اندازتان؛ نگاهی به ارزش هایتان بیاندازید و ببینید که آیا با یک دیگـر در یک راستا قرار دارند یا خیر؟

ممکن است شما بخواهید به یک هنرپیشه تبدیل شوید و از آنجاییکه ایـن حرفه زمان و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت ممکن است با یکـی از ارزش هایتان که بودن در کنار خانواده در وقت زمان استراحت هست منافات داشته باشد.

برند , برند سازی , برند تبلیغاتی , برند جهانی , برند اشخاص مشهور , برند لوکس , برند عام , برند سرمایه گذار , برند کارفرما

ایـن پارت ؛ یکـی از مراحل مهمی هست که بایستی دقت زیادی را به خرج دهید و مسیر پیشرفته تان را با دقت ارزیابی نمایید تا با یک انتخاب مناسب؛ آینده ای ایده آل برای خود خلق نمایید.

گام نهم شروع به ایجاد رابطه با دیگـر ان بکنید

از آنجاییکه انسان ها به دلیل بودن در جامعه؛ موجوداتی اجتماعی می باشند ؛  داشتن رابطه با دیگـر ان از جمله مسائل ضروری هست که هر شخصی بایستی در زندگـی خود به آن دقت ویِژه ای داشته باشد.

به ایـن نکته بسیار با ارزش دقت ویِژه ای داشته باشید؛ برای آنکه اتفاقات فوق العاده خوبی در مسیر رشد شما رقم خورد؛ می بایست با انسان های مهمی که در مسیر شما وجود دارند؛ تعلت داشته باشید و آنها را همراهی بکنید .

گام دهم  وب سایت شخصی خود را راه اندازی بکنید

داشتن یک وب سایت؛ یکـی از ملزومات بنیادی در برندسازی شخصی است . با راه اندازی آن؛ تمام کار های پیشرفته خود را بر روی آن قرار دهید و  برند خود را به عرصه نمایش بگذارید. داشتن یک وب سایت؛ قدمی هست که سبب می شـود بیشتر در یادها بمانید و رزومه خود را به راحتی در دسترس دیگـر ان قرار دهید.

گام یازده  در شبکه های اجتماعی بودن داشته باشید

همـان طور که در سایت نمابرند؛ در مقالات متعددی به ارزش شبکه های اجتماعی پرداخته ایم؛ بودن در شبکه های اجتماعی به جهت رابطه مستقیم با کاربران هدف؛ می تواند نقش کلیدی در نمایش برند شخصی شما داشته باشد. پس به هیچ وجه ایـن اهرم کلیدی را از خاطر نبرید.

گام دوازده  استفاده از امضای ایمیلی (Email Signature)

استفاده از نام؛ عنوان؛ عکس؛ تلفن ارتباط ؛ آدرس وب سایت و آدرس شبکه های اجتماعی تان در انتهای ایمیل هایتان؛ یکـی از مرسوم ترین و مهم ترین کارهایی هست که کمک شایانی به برند سازی شخصی تان می نماید .

حال که با برندسازی شخصی و گام های مهم تهیه آن آشنا شدید؛ از همین امروز شروع کنید و آینده موفق خود را بسازید و مد نظر داشته باشید که متخصصین ما در ایـن راستا؛ همچون یک دوست همراه همیشگی شما خواهند بود.

 

منبع

مطلب پیشنهادی

سرور اختصاصی ایران(قائم هاست)

سرور اختصاصی ایران سرور اختصاصی ایران با بروزترین و جدیدترین سخت افزار و ترافیک نامحدود قابل ارائه از دیتاسنترهای …