خانه / مقالات / استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش

استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش

نسبتا هر روز ارتباط هایی دارم که از من می پرسند آیا فروشنده ،کارشناس فروش ،مدیر فروش و یا بازاریاب جهت استخدامی سراغ دارم یا خیر.فروشندگان قلب تپنده هر کسب کاری هستند در خط مقدم جبهه نبرد با رقبا قرار دارند.به ویژه در زمان رکود اقتصادی نیاز به فروشندگان توانا بیش از بیش آشکار می شود.


فروشگاه ساز فایل

درآمد,راهنمای کسب درآمد میلیونی,کسب و کار اینترنتی,کسب درآمد اینترنتی,درآمد اینترنتی,کسب درآمد از اینترنت,کسب درآمد,زپو

اما چطور در استخدامی کارشناس فروش و مدیر فروش بازاریاب خوب باشیم؟

جهت این کار راه حل های مختلف ی هست از عبارت :مراجعه به کاریابی ها،دادن آگهی استخدام،یاری گرفتن از دوست ها آشنایان،جذب فروشندگان رقبا،جذب فروشندگانبقیه کمپانی ها و همین طور ساختن فروشنده !

الف ) استخـدام فروشنده از طریق مراجعه به کاریابی ها

کاریابی ها جهت معرفی کارجویان به کار فرمایان ایجاد شده اند.جهت استخدامی کارشناس فروش بازاریاب به سراغ آن ها بروید تقاضای خود را به آن ها اعلام بکنید .امروزه وبسایت های اینترنتی کاریابی وجود دارند که شما می توانید به صورت آن لاین در بانک اطلاعات رزومه های آن ها به جست و جو بپردازید.

ب) آگهی استخدام

اقطعا لا اولین مورد ایی که به ذهن شما جهت استخدامی کارشناس فروش می رسد دادن آگهی در روزنامه های نیازمندی ها هست.در این رابطه رعایت چند نکته می تواند مفید باشد:

۱)مکان قرار گیری اطلاعیه استخدام: خیلی ی از افراد فکر می کنند صفحه اول روزنامه نیاز مندی بهترین جا برای اگهی استخدامی است ولی تجربه به من نشان داده اکثرا افراد جویای کار مستقیم به سراغ صفحه اگهی های استخدامی می روند.برای جذب استخدامی بازاریاب ،اطلاعیه را در صفحات استخـدام چاپ بکنید .

۲)به طور کلی هر چقدر کادر آگهی بزرگتر متن آن رنگی باشد افراد معتبر تری را جذب می بکنید .خصوصا زمانی که از یک صنف ده ها آگهی وجود داشته باشد به نظر می رسد افراد قوی تر جویای شغل به اطلاعیه های بزرگتر رنگی تذکر بیشتری می کنند.

۳)عنوان اگهی در جذب قوت فروش خیلی با اهمیت زیاد است.چنانچه در اگهی بنویسید (استخدامی بازاریاب) تیپ آدم می آید و اگر بنویسید استخدامی (کارشناس فروش) تیپ آدم دیگر.به صورت تجربی به کمپانی هایی که مشاوره بازاریابی فروش می دهم توصیه می کنم در متن آگهی های استخدامی خود قطعا استخـدام مدیر فروش کارشناس فروش را بنویسند تا بتوانند دامنه وسیع تری از افراد را جهت مصاحبه استخدامی دعوت و رزومه های بیشتری دریافت کنند.

۴)نوشتن زمینه کار شرکت نقش تاثیر گذار ی در جذب افراد توانمند آن حوزه دارد.اگر به دنبال افراد با تجربه در زمینه کاری خودتان هستید توصیه می کنم زمینه کار کمپانی خود را بنویسید.با این کار می توانید فروشندگان ناراضی رقبا را برای مصاحبه دعوت بکنید و حتی اگر آن ها را استخـدام نکردید به اطلاعات جالبی در رابطه با رقبای دست می یابید.

۵)نوشتن نام کمپانی می تواند مفید و یا ضرردار باشد.چنانچه از برند قدرتمندی برخوردار هستید با درج نام برند می توانید ،فروشندگان قوی را به سمت جذب بکنید ولی اقطعا ل این را بدهید که رقبای شما روی این مورد حساس شوند و بخواهند جهت کسب اطلاعات در رابطه با شما از این طریق کار کنند.

۶)درج اطلاعات ارتباط کامل مانند تلفن ،فکس پست الکترونیکی می تواند دامنه وسیع تری از افراد را به سمت شما بکشاند ولی برخی از مجموعه ها به دلیل امکان تعداد ارتباط بالا و یا عدم امکان جواب گویی تلفنی و یا ملاحضات امنیتی به جهت عدم شناسایی توسط رقبا مخاطبان فقط اقدام به درج شماره فکس یا پست الکترونیکی می کنند.

۷) گذاشتن شرط مدرک تحصیلی بالا را مگر در موارد ی که جزو الزامات پیش نیاز های شغل فروش باشد توصیه نمی کنم.نمونه های بسیاری از افراد دارای مدارک تحصیلی بالا دیده ام که توان مندی فروش نداشته اند بر عکـس آن با بسیاری از اقراد با مدارک تحصیلی پایین اما توانمند در حوزه بازاریابی و فروش کار کرده ام.شغل فروش نیازمند هوش هیجانی (EQ) بالایی است .مدرک تحصیلی بالا الزاما دال بر هوش هیجانی بالا نیست.

۸)اگر به دنبال استخدامی مدیر فروش متخصص پیشرفته هستید مجلات نشریات صنعت را فراموش نکنید.در مجلات تخصصی حوزه کار اطلاعیه استخـدام چاپ بکنید .عموما مدیران فروش متخصصین فروش پیشرفته ی مجلات صنعت خود را بررسی می کنند.

۹)چنانچه حقوق فوق العاده و جذابی نمی توانید پرداخت بکنید از نوشتن آن خودداری بکنید .به اعتقاد من یک فروشنده خود حقوق ویژگی ها ی را تعیین می نماید .برای یک فروشنده ممکن است رقم چند ده میلیونی در ماه نیز کم باشد برای شخص دیگری حقوق اداره کار هم زیاد باشد!تنها زمانی حقوق را بنویسید که فکر می بکنید می توانید تعداد خیلی ی را به واسطه آن به سمت جذب بکنید .

۱۰)چنانچه قوت فروش آسان می خواهید می توانید در متن اگهی قید بکنید به همراه روش بازاریابی

جهت اگهی استخـدام قوت فروش علاوه بر نشریات از محیط وب هم می توانید استفاده تاثیر گذار ی ببرید.

۱)در وبسایت های مختلف نیازمندی مثل وب سایت ایستگاه ،ایران تجارت …. اگهی استخـدام خود را درج بکنید .سایت های نیازمندی عموما جهت درج اگهی معمولی خدمات رایگان می دهند.

۲)در وب سایت مجموعه خود پارت جهت استخـدام قرار دهید.اقطعا ل دارد شخص توان مندی از سایت شما بازدید نماید و تمایل به استخـدام در مجموعه شما را داشته باشد.

۳)در گروه های تخصصی پروگرام های ارتباطی مثل تلگرام ،لاین و … همچنین وبسایت های شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک لینکداین … اگهی استخـدام خود را قرار دهید.

۴)در صورتی که بانک پست الکترونیکی افراد کارشناس حوزه کاری خود را در اختیار دارید ،ارسال پست الکترونیکی انبوه می تواند مثمر ثمر باشد.

۵)در وب وب سایت های تخصصی حوزه کاری می توانید آگهی استخدامی قوت فروش کارشناس را قرار دهید.

ج )کمک گرفتن از دوست ها آشنایان:

به دوست ها و آشنایان همچنین همکاران بسپارید اگر فروشنده پیشرفته برای فروش و بازاریابی شرکت شما دیدند به شما معرفی کنند.هنوز در بسیاری از موارد تبلیغات دهان به دهان خوبتر از تبلیغات انبوه عمل می نماید .بسیاری از فروشندگان متخصص به اطلاعیه های استخـدام کارشناس فروش توجه ی نمی کنند یا اصلا آن ها را نمی بینند. جهت چه که در حال حاضر مشغول به کار می باشند .در هر صنفی بعضی افراد پیشنهاد کننده می باشند .به عنوان مثال خـبر نگار یا مدیر نشریه تبلیغاتی صنعت به تعداد بسیاری از افراد آن صنعت دسدلهره و ترس ی و از ارتباطات وسیع ایی با فعالان آن صنف برخوردار است.به این افراد مراجعه بکنید از آن ها بخواهید در صورت دیدن یا شناختن فروشنده مناسب ، آن ها را به شما معرفی کنند.

د) فروشندگان رقبا:

یک فروشنده متخصص عموما جایی مشغول به کار است چرا که کسی که در فروش توان مند است ابتدا باید بتواند توان مندی های را بفروشد.فروشندگان رقبا را به سه سری می توان تقسیم کرد :۱)فروشندگانی که قبلا با رقبای ما کار می کرده اند الان جدا شده اند.۲)فروشندگانی که در حال حاضر دارند با رقبا کار می کنند ولی ناراضی هستند و می خواهند جدا شوند. ۳)فروشندگانی که با رقبا کار می کنند و راضی هم هستند .

شما می توانید برای هر سه دسته برنامه بریزید.فروشندگان با مشتریان در رابطه هستند ،زمانی که فروشنده از شرکت ی جدا می شود اولین شخصی که متوجه می شود مشتریان او هستند .به سراغ مشتریان فعال و مشتریان بالقوه افراد توصیه کننده (افرادی که به موقعیتی که در آن قرار گرفته اند به فروشندگان صنعت شما در رابطه می باشند ) رفته از آن ها بپرسید آیا فروشندگانی از رقبای شما را می شناسند که در حال حاضر با آن ها کار نمی کنند و یا خیر.همچنین می توانید از مشتریان خود بپرسید که فروشنده قوی در بین کارمندان رقبای شما می شناسند و یا خیر.در صورتی که جواب آن ها مثبت هست می توانید از مشتریان خود بخواهید از طرف شما برای اسخدام کارشناس فروش به طور غیر مستقیم با آن فروشنده مذاکره کنند که درصورتی که تمایل دارد آن مجموعه را ترک نماید شما می توانید برای استخـدام با آن ها مذاکره بکنید .

ه) فروشندگان غیر مرتبط

بسیاری از مدیران به دلایل مختلف از ملاقات فروشندگانی که می خواهند محصولی به آن ها بفروشند طفره می روند.من توصیه می کنم هر فروشنده ای را حداقل جهت یک بار ملاقات کنند. برای چه که نمی دانند چه فردی را می بینند این می تواند باب آشنایی با آن ها را جهت شان باز نماید .فروشندگانی که می خواهند با شما ملاقات کنند را ببینید ،و چنانچه فروشنده ای به سراغ شما آمد و توانمند بود به او توصیه استخـدام در شرکت را بدهید!!!

و)تهیه فروشنده:

بسیاری از افراد توان مندی فروش را دارند اما تا به حال این قابلیت را در کشف نکرده و به آن توجه نکرده اند.یکی از کمپانی هایی که به آن مشاوره بازاریابی می دهم فروشنده توانمندی دارد که قبلا حساب دار آن شرکت بوده است یا در کمپانی دیگر یکی از متخصصین فروش موفق آن قبلا در همان شرکـت منشی بوده است.در شرکت ببینید چه افرادی می توانید آموزش فروش و بازاریابی داده و وارد شغل فروش بکنید . برخی وقتها اوقات مورد های بهتر ی می توانید پیدا بکنید .

مطلب پیشنهادی

افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام نحوه افزایش فالوور اینستاگرام -اگر به فکر افزایش فالوور اینستاگرام با کمترین قیمت …