خانه / دسته‌بندی نشده / روش‌هایی برای رسانه‌ای کردن کسب‌وکار…. ثبت آگهی اینترنتی , ثبت آگهی رایگان, تبلیغات

روش‌هایی برای رسانه‌ای کردن کسب‌وکار…. ثبت آگهی اینترنتی , ثبت آگهی رایگان, تبلیغات


ثبت آگهی رایگان
ثبت آگهی اینترنتی

داشتن یک کسب‌وکار چه فاید‌ه‌ای دارد اگر هیچ‌کس چیزی در مورد شما نداند؟ چطور می‌خواهید را بشناسانید؟ روابط عمومی یکی از چندروش اثبات شده برای سازمان‌ها است تا با مخاطب هدف خود رابطه برقرار کنند و اینروش از تبلیغات مقرون‌ به صرفه‌تر است ولی چطور می‌توانید مطمئن شوید که کار ‌های رسانه‌ای و روابط عمومی شما به دست افراد درستی سپرده شده است؟ در اینجا چند وسائل اینترنتی نکاتی که به شرکـت ‌ها – فارغ از اینکه چه اندازه‌ای هستند در کدام صنعت کار می‌کنند – در گسترش دسترسی رسانه‌‌ای آنها کمک می‌کند، معرفی می‌شوند.

۱) محتوای ارزشمند تولید بکنید به اشتراک بگذارید
ویبهو دیوانژی (Vaibhav Diwanji)، استراتژیست بازاریابی دیجیتال می‌گوید: «تلاش ‌هایی که در روابط عمومی صورت می‌گیرند، بدون محتوای جذاب مرتبط هیچ معنا مفهومی ندارند. محتوای خوب این توانایی را دارد که پوشش رسانه‌ای بهتر ی برای شما داشته باشد و توجه مشتری را جلب نماید باعث می‌شود مردم در مورد برند شما حرف کنند.»
مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می‌کنید ارزشمند است اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید از نظر خبرنگاران و مخاطبین هدف شما جالب و مفید هستند . ممکن است بخواهید محصول یا خدمات نو ی تولید بکنید یا در کالاها و خدمات فعلی تغییری مهم ایجاد بکنید . ممکن است در حال ادغام با مجموعه دیگری هستید یا می‌خواهید شرکت ی را تحت تملک خود درآورید یا می‌خواهید برگزاری نمایشگاه یا حراج بزرگی را اعلام بکنید .
دیوانژی می‌گوید: «برای به اشتراک‌گذاری خبرهای خود صرفا از روش‌های قدیمی اگهی دادن در مطبوعات مصرف نکنید. انتشار فیلم دیدنی ‌ در شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌نویسی در این رابطه می‌تواند تاثیر خوب ی بر برند شما داشته باشد.»
۲) برای برقراری رابطه با خبرنگاران با اهمیت بگذارید
سامی مک‌آبه، مدیرعلت مجموعه رسانه‌ای Clarity PR می‌گوید: «پنج خبرنگار با اهمیت را که به طور مرتب حوزه خاص و رقبای شما را پوشش می‌دهند شناسایی بکنید برای ایجاد رابطه با آنها در بلند مدت سخت کار بکنید .»
سوزی کیسی، مدیر حسابداری کمپانی ارتباطات گبن (Geben) می‌گوید: «می‌توانید از گوگــل توییتر برای تحقیق در مورد خبرنگاران مورد نظر مصرف بکنید . قبل از اینکه بخواهم با خبرنگاری رابطه برقرار کنم، آخرین مقالات او را می‌خوانم و پروفایل او را در رسانه‌های اجتماعی مرور می‌کنم تا مطمئن شوم چیزی که به دنبال آن هستم با آن خبرنگار علایق او همخوانی دارد یا نه.»
پیشنهاد مک‌آبه این است که به محض آنکه تحقیقات را انجام دادید، از طریق رسانه‌های اجتماعی با این خبرنگاران درگیر شوید هر کجا لازم بود تحلیل تفسیر ارائه دهید؛ حتی اگر این تحلیل‌ها به طور مستقیم به پوشش خبری مجموعه شما منجر نشود. «با ارائه نظرات مرتبط، به‌موقع و موشکافانه، اعتماد خبرنگاران را جلب بکنید . هدف این است که را مفسر توانمند معتبری بشناسانید. این کار به وقت و پافشاری نیاز دارد.»
۳) از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار استفاده بکنید
جیسون پارکز، مالک شرکت بازاریابی دیجیتال مدیا کپتین (The Media Captain) می‌گوید: «رسانه‌های اجتماعی حوزه جالبی برای تولید روابط عمومی هستند . به خصوص در بخش‌های تبلیغاتی این رسانه‌ها، می‌توانید اخبار یا وبلاگ قرار دهید و اندازه وسیع ‌ای از ترافیک سایت را در وب‌سایت خود مدیریت بکنید .» برای مثال تخصص را با به اشتراک‌گذاری مقالات مرتبط با صنعت کسب‌وکارتان در توییتر که خبرنگاران را جذب می‌کند، نشان دهید. یا از امکانات لینکداین برای ارتقای دیدگاه‌ها، تخصص رهبری اندیشه منحصر به شخص شرکـت ‌تان در بین گروه‌های بسیار هدفمند حرفه‌ای‌های کسب‌وکار مصرف بکنید .
۴) نتایج خود را بسنجید تا بتوانید آنها را گسترش دهید
به گفته جولی رایت، رئیس شرکـت بازاریابی و ارتباطات رایت، «سنجش اثر روابط‌عمومی می‌تواند پیگیری URLها، گزارش‌های نقد گـوگل ، پوشش محقق شده دیگر معیارهای معین شده بوسیله تیم شما را دربربگیرد. با توجه به منابع داخلی یک کمپانی ، پوشش رسانه‌ای را می‌توان یا به صورت دستی (برای مثال از طریق Google Alerts) یا سرویس‌های اتوماتیک ‌شده (مثل محصولات کمپانی Cision که نرم‌افزارهای روابط عمومی تولید می‌کند) پیگیری و الگوگیری کرد. استفاده از وسائل های نظارت بر رسانه می‌تواند هزینه ‌بر باشد، ولی بار کاری را کم شدن می‌دهد می‌تواند پوشش رسانه‌ای رقبا را از نظر اندازه محتوا به صورت مقرون‌ به‌صرفه‌تری پیگیری نماید .
۵) به استخدامی یک آژانس روابط عمومی فکر بکنید
با توجه به اندازه شرکـت ‌تان، تخصص و منابعی که در اختیار دارید، به‌کارگیری یک آژانس روابط عمومی خوبتر از آن است که تمام کارها را خودتان انجام دهید.
در این صورت، بیشتر زمان شما صرف فروش یا کار کردن روی محصول‌تان می‌شود تا اینکه تلاش بکنید روابط عمومی را گسترش دهید. وقت استخـدام یک کمپانی یا شخص کارشناس در روابط عمومی، به اندازه کافی تحقیق ‌کنید. یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند مورد مناسبی باشد، به خصوص چنانچه در صنعت مهمی کار می‌کنید. مجموعه ‌هایی که تخصصی کار می‌کنند، ارتباطات ویژه‌ای با گروه‌های صنعتی هدف و رسانه‌ها دارند می‌توانند شما را به مخاطبان مناسب خودتان برسانند.

مطلب پیشنهادی

فیس بوک چیست؟ و چگونه یک اکونت در آن درست کنیم؟

فیس بوک چیست؟خرید vpnفیس بوک بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی حال حاضر است. در …